Tulevia kursseja

Loppuvuoden 2018 kurssiaikataulu:

 

Kurssipaikkana on äitien ja vauvojen hoitola Organic Spirit Lauttasaaressa, ellei toisin mainita.

Luethan lisää kurssipäivien sisällöstä aikataulujen jälkeen.

Syyskuu:

Kahden päivän kurssi 2. ja 9.9 (TÄYNNÄ)

 

Marraskuu:

Kahden päivän kurssi 4 ja 18.11 (TÄYNNÄ)

 

 

Tammikuu 2019:

 

Kahden päivän kurssi 13. ja 20.1.

 

 

 

Jos sopivaa kurssia ei löydy, kysythän yksityisvalmennusta – etsitään yhdessä sinulle sopiva ajankohta ja tapa valmistautua <3

Tarjoan yksityisvalmennusta Malminkartanon hyvinvointitilassa keskiviikkoisin klo 15-21. Valmennuksen hinta on 175 € / 2 tuntia (kotikäyntinä pääkaupunkiseudulla 215 – 245€ riippuen ajankohdasta ja sijainnista).  Kaikki valmennukseni sisältävät aina Rento synnytys – verkkokurssin.

 

1. KURSSIPÄIVÄ

Varatessasi kurssin, saat käyttöösi Rento synnytys-verkkokurssini, jonka avulla pääset heti tutustumaan synnytysrentoutumiseen ja saat jo vastauksia moniin kysymyksiisi. Suosittelen sinulle tiettyjä kappaleita ennakkolukemiseksi ennen kurssia. Niiden pohjalta aloitamme kurssipäivän syventämällä yhdessä ymmärrystä siitä, miksi ennakkovalmistautumisesi ja synnytysrentoutumiseen tutustuminen etukäteen vaikuttavat niin perustavanlaatuisesti synnytykseesi. Samalla avaamme yhdessä myös sitä, miten keskeinen rooli kumppanilla on, jotta äidillä on tilaa ja mahdollisuus rentoutua ja antaa synnytyksen viedä.

Opit, millaisia esteitä voit kohdata synnytyksesi aikana ja miten päästä niistä yli. On hyvin huojentavaa ymmärtää, miksi synnytyskokemuksia on niin erilaisia ja miten itse voit kulkea kohti hyvää ja voimaa antavaa synnytystä. Tämä ei vaadi täydellisyyttä tai suorittamista, vaan tietoisuutta ja kykyä kuunnella itseä.

Hypnoosi on lääketieteen tunnustama hoitomuoto ja käytössä paikoin esim. synnytyspelon hoidossa myös julkisessa terveydenhuollossamme. Itse-hypnoosi tarjoaa synnytysrentoutumiseen loistavan teoriapohjan ja monia toimivia keinoja, joilla auttaa kehoasi ja mieltäsi toimimaan yhteistyössä. Kurssilla teemme syventäviä harjoituksia ryhmässä, mutta työskentelet aina itsenäisesti, omilla ehdoillasi. Pääset näin käytännössä harjoittelemaan sitä, miltä rento olo synnytyksessä tuntuu. Pääset tähän miellyttävään olotilaan kurssipäivän myötä yhä helpommin.

Käymme myös yhdessä läpi, miten voit hengitykselläsi tukea kehosi rentoutumista, miten työskennellä mielikuvien ja muiden synnytyksessä esiin nousevien ajatusten kanssa. Myös kumppanisi oppii oman kokemuksen kautta, miten hän voi tukea sinua näiden konkreettisten työkalujen avulla. Kurssipäivänä harjoittelemme myös useita muita kumppanin työkaluja, joilla hän auttaa sinua rentoutumaan koko synnytyksesi ajan. Jos tulet yksin, ohjaan sinulle miten voit harjoitella näitä työkaluja kotona.

Jotta voit tehdä synnytyksestäsi omannäköisesi, puhumme siitä, miten omista toiveista kannattaa viestiä sairaalaan. Käymme läpi pääkohtia, jotka kannattaa sairaalaan siirtyessä muistaa, sekä sudenkuoppia, jotka voivat tahattomasti ohjata synnytystä hankalampaan suuntaan. Näin voit itse välttyä näiltä omassa synnytyksessäsi. Päivän aikana olemme myös tiiviisti kiinni siinä, miten omia pelkoja voi työstää ja miten niihin kannattaa suhtautua, jotta niistä muodostuisi sinulle ystäviä, ei vihollisia.

Päivä sisältää paljon rentoutumista, jonka jälkeen olet yhä selkeämmin tietoinen omista tavoitteistasi ja tiiviimmin yhteydessä itseesi, kehoosi ja vauvaasi. Myös yhteys kumppaniisi vahvistuu ja näet selkeämmin, mitä tarvitset häneltä heittäytyäksesi turvallisin mielin synnytyksen voimaan.

Olen käytettävissäsi myös kaikissa kysymyksissä, joita sinulle mahdollisesti kurssin jälkeen herää.

 

2. KURSSIPÄIVÄ:

Toisena kurssipäivänä syvennämme synnytysrentoutumista entisestään. Autan sinua tuntemaan olosi yhä vapautuneemmaksi huolista, kysymyksistä ja peloista. Ensimmäisen kurssipäivän jälkeen käynnistyy usein prosessi, jossa tulet yhä tietoisemmaksi siitä, mitä tarvitset voidaksesi hyvin – niin synnytyksessä kuin elämässä yleensä. Toinen kurssipäivä auttaa sinua eteenpäin tässä prosessissa.

Päivänään sisältyy myös kullanarvoisia vinkkejä ja käytännön niksejä siihen, miten oman kehosi tasapaino (ns. raskausergonomia) voi vaikuttaa hämmästyttävän paljon siihen, miten helposti vauva löytää hyvän asennon syntymäänsä varten. On paljon helpompi synnyttää vauva, joka pääsee synnytyksessä lasketumaan lantioosi takaraivo edellä, jolloin pään ympärysmitta on kaikkein pienin. Näytän, miten voit sekä itsenäisesti että yhdessä kumppanisi kanssa rentouttaa kehoasi ja edistää lantiosi tasapainoa. Näin vauvalla on hyvin tilaa tuoda päänsä tähän luontaiseen asentoon, joka kuitenkin voi erilaisten lihaskireyksien vuoksi hankaloitua.

Käymme myös tarkemmin läpi affirmaatiotyöskentelyä, ja autan sinua ja kumppaniasi löytämään tueksenne juuri niitä ajatuksia, joita te tarvitsette omassa prosessissanne.

Keskustelemme myös ravinnon ja muun itsestä huolehtimisen merkityksestä. Saat lisää motivaatiota ottaa aikaa ja tilaa nauttia raskaudestasi sekä huolehtia kehostasi.

Tulet tämän toisen kurssipäivän myötä yhä harjaantuneemmaksi siinä, mitä synnytysrentoutuminen juuri sinulle tarkoittaa. Harjoittelun myötä opit, millainen on oma polkusi syvärentoon olotilaan. Syvärentoutuminen onkin vähän kuin pyörällä ajo – jotakin mitä opimme vain tekemisen ja kokemisen kautta. Samalla se on jotakin, mitä ei kokemuksen jälkeen enää voi unohtaa. Se on kurssilla läpikäymäsi prosessin jälkeen käytössäsi lopun elämääsi, aina tarvittaessa.

 

Lisätietoja kursseista löydät myös  täältä.